Navaid Devices Autopilot AP-1

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brenk
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Navaid Devices Autopilot AP-1

#1 Beitrag von brenk »

Trotz einer techn. Frage setzte ich dieses Thema nach hier, da ein AP ja in jeder Fasci, egal in welcher Baureihe, eingebaut sein kann.

Sobald der AP einschaltet wird zappelt er nervös hin und her, d.h. das Querruder wird hin und her bewegt und überträgt sich selbstredend auf den Steuerknüppel/Stick. Woran liegt das? Kann man regulierend eingreifen? Wenn ja wo und wie? Muß das während dem Flug gemacht werden?

Ich habe keine Erfahrung mit einer solchen Justierung. Wer kann eine Justierung praktisch und gut verständlich erklären?

Danke Euch.

Fliegergruß Norbert
Norbert Brenk - EDKB-Bonn/Hangelar
Fon+Fax: 02241/402872

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Debbi
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Re: Navaid Devices Autopilot AP-1

#2 Beitrag von Debbi »

Guten Tag Norbert,

das hier habe ich im Handbuch des AP-1 gefunden:

SETTING SYSTEM GAIN
The autopilot should fly the airplane in a manner more or less similar to that of human
pilots. If the stick action feels too jittery for the weather conditions, or if the airplane is
continually hunting (oscillating) back and forth like a snake trying to follow a straight
line, the system gain is probably set too high for your aircraft.
Remembering that the trimpots should not be forced beyond their 9 o'clock and 3 o'clock
stops, you lower system gain by turning the SPAN trimpot counterclockwise. Decrease
the gain (turn SPAN trimpot counterclockwise) until the stick calms down, then increase
it to the point where the stick becomes jittery again. With your airplane operating at its
usual cruise speed, set the gain as high as possible without oscillation or jittery stick
movement.
If the SPAN trimpot ends up being set below 75 of maximum (full clockwise), the servo
RANGE trimpot is set too high and tracking performance may be degraded. The
following procedure increases servo resolution without changing system gain. Land the
airplane and measure (better write it down) the full range of aileron movement obtainable
using the TURN CONTROL with the autopilot in Wing Leveler mode.
Set the SPAN to about 90 of full clockwise rotation.
Adjust the RANGE trimpot on the servo printed circuit board to restore that same range
of aileron deflection.

Das gesamte Handbuch habe ich hier gefunden:
http://www.aero-hesbaye.be/dossiers/PA/NavaidOCR.pdf

Die Trimpots sind direkt oberhalb der Libelle angeordnet, so dass sich diese im Flug mit einem kleinen Schraubenzieher justieren lassen. Das SPAN-Trimpot ist das zweite von links.
Bild
Mit Fliegergruss

Martin
**** F-GTBI Fascination VLA ****

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